Trăind după legile vikingilor

Aprilie 24, 2013

..și cum străbăteam culoarul etajului lăsând în urmă birouri părăsite, o foaie albă de hârtie lipită cu scoci pe perete mi-a atras atenţia. Negru pe alb, cu titlu mare şi bullet points: Legile Vikingilor. O mână de legi nescrise transmise din generaţie în generaţie care a ţinut Nordul out of trouble. Mai jos găsiţi varianta în engleză dar traducerea mea le „rotunjeşte” puţin. Adaptarea şi aplicarea lor timpurilor în care trăim poate da rezultate. Fie că este vorba de o conduită personală, fie că vorbim de aplicarea lor la nivel de trib, claritatea şi sâmburele de înţelepciune pe care-l oferă pot aduce schimbări benefice. Astfel:

Fii curajos şi îndrăzneţ (agresiv la nevoie)!

  • Fii direct şi nu-ţi irosi energia umblând cu trucuri ieftine
  • Nu scăpa nici o oportunitate
  • Foloseşte strategii variate de atac
  • Adaptează-te  rapid schimărilor de situatie şi reacţionează corespunzător
  • Atacă fiecare obiectiv pe rând
  • Nu-ţi fă planuri prea minuţioase

Fii mereu pregătit!

  • Ţine-ţi armele în condiţii bune
  • Păstrează-ţi condiţia fizică
  • Caută-ţi tovarăşi de încredere
  • Stabiliţi şi cădeţi de acord în puncte cheie
  • Alegeţi un şef

Fii un bun negustor!

  • Află ce se cere pe piaţă
  • Nu fă promisiuni pe care nu le poţi păstra
  • Nu impune plăţi suplimentare
  • Aranjează-ţi lucrurile asfel încât să te poţi întoarce la nevoie

Păstrează ordinea şi disciplina!

  • Fii organizat, promovează claritatea şi implementează proceduri care să te asiguri că sânt respectate
  • Organizează activitaţi recreative care promovează camaraderia
  • Asigură-te că fiecare individ lucrează eficient
  • Consultă-te cu toţi membrii grupului pentru a obţine informaţii precise şi utile

 

Biroul în care le-am găsit fusese ocupat nu întâmplător de o tipă din management, o tipă de origine daneză. În clădirea Comisiei am mai întâlnit acest tip de „material ajutător”. De pildă, cineva ţinea la intrarea în birou o copertă transparentă din plastic care adăpostea câteva foi A4 colorate fiecare din ele purtând câte o zicală celebră (?). Potrivit stării de spirit a respectivului sau respectivei, din când în când citatele făceau rocada.

”Politicians and diapers should be changed frequently and for the same reason.”

”If opportunity doesn’t knock, build a door.” și, favorita mea,

”Confusion is a word we have invented for an order which is not yet understood.”

Am rugat posesoarea acelor legi strămoşeşti să mă lase să le fotocopiez. Amabilă, mi-a dat foaia jos de pe perete şi zâmbind mi-a zis că astea sânt legi pentru lumea de afară şi să nu incerc să le pun în practică aici, în instituţie. Am asimilat mesajul şi am asigurat-o că nu voi deveni un viking peste noapte.

După ce le-am adus acasă şi le-am citit de câteva ori, am zis că merită postate. În cazul în care faceţi ceva pe cont propriu sau pur şi simplu căutaţi tărie şi înţelepciune ancestrală în aceste timpuri tulburi, vă recomand să reflectaţi puţin asupra acestor principii ale popoarelor din nord, unul câte unul, principiu după principiu, şi să-mi spuneţi în ce măsură le puneţi în aplicare în viaţa de zi cu zi. Eu am încercat deja şi am căzut la multe dar încep să practic.

Oare cum ar fi sunat Legile Dacilor? Propun să le căutăm iar dacă nu le găsim, ce ne opreşte să le scriem?

Legile vikingilor

VÍKING s. m. războinic, navigator și negustor scandinav din evul mediu;

