Infiintarea unei Intreprinderi Individuale (concluzii)

Mai 28, 2013

Doi ani mai tarziu, dupa ce am agonizat pentru reactualizarea buletinului si inregistrarea unei masini, ma aflu iar in pat cu Statul (mai stiu pe cineva in pat cu TVA-ul) pentru intocmirea legalitatilor in vederea desfasurarii unei activitati.

M-am gandit sa prezint aici drumul parcurs de mine pe la cele 12 puncte pentru infiintarea unei Intreprinderi Individuale platitoare de TVA in luna Mai a anului 2013.

Actiunea s-a petrecut in orasul Bacau dar cred ca situatia priveste toata tara. Cand traiesti lucrurile pe propria piele, incepi sa tragi concluzii. Tragand concluzii, uneori te enervezi. Dupa ce te enervezi, incepi sa cauti solutii.

Urmeaza o nota pe care am am plasat-o aici ca un fel de introducere la pasii si procedurile prin care poti deveni persoana juridica (PFA, II, AF).

Mi se pare mie sau aparatul juridic suge prea mult? Si inca nu am ajuns la nici unul din notarii care stau ca ciupercile in jurul institutiilor publice.

Acum fac legatura…

In anii ’90, generatia mea infunda facultatile de Drept si Economie. La Inginerie s-ar fi intrat si cu 4 la o adica iar Medicina pierdea teren de la an la an. Azi, aceasta generatie, devenita o armata de juristi si economisti trebuie sa lucreze in birouri, nu? Sub ei nu mai sta decat edificiul unui balon de sapun. Chiar ar destabiliza aceasta economie birocratica daca am simplifica  sistemul. Si-ar pierde painea atata lume .

O nedumerire nu-mi da pace: in ce masura aceste legi si regulamente sunt prost concepute si in ce masura sunt ele prost intelese si habotnic aplicate de functionari?

Cand productia si exportul sant virtual inexistente, este evident ca in Romania principala sursa de venit a statului o constituie buzunarul individului. Conducerea iese imediat din apatie cand e vorba de noi regulamente prin care sa poata baga laba-n orice punga. Conducerea s-a comportat ca un adolescent iresponsabil, bun de consum, care mai intai cheltuie banii parintilor, apoi merge la banca sa faca credit cu mult inainte ca el sa fi produs ceva.

Tinerii de azi sant incurajati si chiar sustinuti, hraniti cu iluzii, daca nu chiar impinsi de parinti, de profesori, de competitia sociala lasata sa se desfasoare la voia intamplarii sa termine o facultate, iar apoi, la terminarea ei fiind abandonati lasati sa-si caute singur rostul. Consecintele? Someri si emigranti!

Sistemul romanesc de invatamant este tot o stufarie. Universitati si facultati ridicatoare de pretentii, aparute prin te miri ce gaura de tara, decani cu gusa importanti in crezul lor dar indiferenti la  faptul ca sistemului didactic nu bate cu realitatea, pregatesc valuri de aspiranti la o viata mai usoara pentru o mare cadere libera.

Nu este bine si nu mergem bine!

Acum,

cele 12 locuri, institutii sau birouri implicate in infiintarea unei Intreprinderi Individuale

 

 

 

 

