Halloween letter

Noiembrie 1, 2013

Ma intrebasesi cum sunt polonezii. Tin minte toate intrebarile tale chiar daca nu ti-am raspuns imediat.
Azi (si) ei sarbatoresc Ziua Mortilor. Halloweenul – creatie occidentala inventata de pediatrii cred. Faptul ca nu s-au aprovizionat cu bostanei explica respectul lor  pentru valorile traditionale . Cel putin aici in acest oras de provincie.

Pe scurt, sunt muncitori, incapatanati, isi dau interesul, au simtul lucrului bine facut si-si iubesc copiii mai mult ca orice. Degaja vigoarea unei natiuni reintinerite dornice. Uneori am impresia ca sunt incuiati sau putin fixisti. Pastreaza un nationalism nordic atenuat. Cand nu te afli in orase mari simti prezenta unei afirmatii nefacute: You’re not welcome! Sunt diferiti de noi dar nu vreau sa le fac o nedreptate afirmand chestii neverificate.

Ca sa-ti dai seama cum sunt, poti s-o vezi si din respectul pe care-l poarta celor care ‘au fost’. Sa iesi noaptea pe strada la data de 1 Noiembrie. Acolo se vede toata suflarea poloneza, vigoarea si spiritul lor solidar. Cam cum ar fi Pastele la noi dar fara bairamuri. In aceasta noapte vii stau la masa cu mortii.

Anul asta si vremea sarbatoreste 1 Noiembrie. Latitudinea la care suntem ofera un iz prematur de iarna arctica. Ziua sunt mai aproape de soare iar noaptea de stele.  Asa ca am tinut neaparat sa fac cateva fotografii noaptea (aseara). Am facut o poza in cimitir apoi am cautat o coama de deal de unde se puteau vedea luminile ce impinzesc valea Scavei. Sper sa-ti placa.

Ti-am trimis si un desen pe care l-am facut cu L. A fost ideea ei sa desenam Halloween-ul (stii!). Cateodata ma intreb ce-i in mintea ei.

(PS: Chiar ma gandeam cine te putea surprinde in momentele alea speciale…)

The Day of The Dead, Poland

Flower selling before The Day of The Dead, Poland

Day of the Dead flower selling by the cemetary. Poland

Day of the Dead flower selling by the cemetery. Poland

Day of the Dead.  Sucha Cemetery, Poland

Day of the Dead. Sucha Cemetery, Poland

Skawa Valley, Poland. 31 October

Skawa Valley, Poland. 31 October

Halloween drawing

Halloween drawing with L.

