Ganduri culese pe marginea drumului

Aprilie 18, 2014

Germania, Austria, Ungaria, Romania.  Strainii se trezesc cu chef, romanii cu nerabdare.

Povestea ungureasca. Duminica 13 Aprilie 2014, Duminica Floriilor. Activitate agricola destul de intensa in Campia Panoniei mai precis pe campurile dintre Szeged si Nadlac. Irigatii. O apreciere cu ochiul liber din goana masinii,   o suta de metri daca nu doua de instaltie montata pe roti mari de tractor stau parcate undeva la jumatatea distantei dintre parbriz si linia orizontului. Pe marginea soselei asezarile rurale par miniaturi. Parca si TIR-urile ce gonesc catre si dinspre Nadlac devin mai compacte in parcarile lor… compacte. Campurile din afara localitatilor nu au fost invadate de marketingul salbatic. Pistele de bicicleta se incadreaza in peisaj. Am vazut o livada de plopi. As putea jura ca erau plopi. O fi bun la ceva acel puf?

Tractor, Ungaria

Pista de biciclete pe marginea drumului, Ungaria

 

Ei au ramas agricoli dar o fac bine.  Drum… cimitire paralele: catolic pe stanga, evreiesc pe dreapta.

La Mako m-a oprit politia ca nu aveam farurile aprinse. Cei doi agenti rupeau bine romaneste. O mica problema. Farurile nu aprinse. Amenda. 40 Euro. Mi-au aratat o hartie A4 laminata cu contraventiile pentru care iesisera la produs. Cu Vigneta eram in regula, imi luasem inca din Austria. Cat unul imi arata foaia, celalalt mai oprise doua masini pt. acelasi motiv. Intr-o inspiratie de moment m-am uitat in intersectie la traficul ce curgea dinspre autobanda si vad altul fara lumini aprinse pe care ei nu-l vazura pentru ca trecuse deja de punctul de control dar evident stopurile nu erau aprinse. I l-am aratat cu degetul si le-am spus, tot pe romaneste, sa se uite, ca nu e just ca eu sa platesc iar ala nu. Am accentuat cuvantul just, Nu e just! si nu mi-a venit a crede ce-mi aud urechile: „Nu vazut, gata. Farurile merge, nu vazut.” Imi da actele si ma lasa sa plec. onsternat iau actele nu zic nimic ma urc la volan si plec fara a mai aprinde luminile. Contestatia mea si faptul ca deja mai aveau doi in plasa cei doi pareau deja coplesiti de captura. Zic mersi c-am scapat de data asta.

Impresia generala: ordine… liniste… rost.

„Necazurile se termina la Viena.” Sa fi avut Cioran dreptate?

Vama Nadlac in Duminica Floriilor

 O singura linie, personal redus in Vama Nadlac

Calatoria catre si prin „Gradina Carpatica” a rodit ca de fiecare data, ganduri..

In Duminica Floriilor cand Iisus a intrat pe poarta Ierusalimului unde multimea l-a intampinat cu ramuri de salcie dupa care a urmat saptamana patimilor – o stire intamplatoare purtata pe frecventele radioului romanesc la orele amiezii. Radio Romania Cultural.

Prima statie Lukoil anunta hotarul imperiului rusesc. Nadlac. Actele la control. Drum bun! Nu inchid bine pasaportul, pe dreapta un iaz cu pescari. IN VAMA! Nu mai intrasem in tara prin Nadlac. Din 2006.

Camp romanesc. Plopi pe marginea drumului. Catel.  Trei gaini pasc iarba cruda din santul drumului. Recalme. In Arad shoppingul se face la Armonia! Autobanda A1.  De doua ori semnul de circulatie: Raul Muresul Mort. Ce nevoie am sa stiu ca trec peste raul Muresul Mort!?

O râpă.

Romania nu se dezvolta pentru ca soarta ei nu-i clara. La radio, Modern Talking and CCCatch ma arunca inapoi cu 30 de ani. TIRuri multe. Nu as da carnet soferilor sub 40 de ani. La radio se transmite la fiecare jurnal, starea vremii. Bla bla, coloana de mercur. Coloana de mer… Am scapat de cotele apelor Dunarii.

Oameni. Orice afisare de trai ca-n afara pe teritoriul national pare aberant, dislocat.

Tara ca tara, omul face cum stie, da pestele de la cap se’mpute. Ce fac desteptii?

Prima data’i ca prima rata.

 

… alte ganduri prostesti la volan. Sunt pe urmele lui Cioran… acus ajung la Rasinari.

Autostrada A1

Autostrada A1

 

 

