La scaldat

Septembrie 10, 2014

Septembrie.

O zi calda, insorita. Gratie soselei de centura aerul orasului a ramas respirabil. Cateva taxiuri se invart ametite cautand umbra vreunui pom. Pietoni molesiti asteapta in statiile de autobuz. Unii ies din farmacii cu retetele in mana. Agentul de circulate a ramas in umbra cladirii din colt. La umbra unei terase Cativa tineri discuta la o cafea. La Universitate (Bacaul are Universitate. Nu stiu ce scoate dar exista. Probabil absolventi fara pretentii prea mari.) cativa studenti isi dau restantele.
Pe o asemena vreme e ultimul loc in care mi-as dori sa fiu. Nici la rand la buletine nu mi-as dori sa fiu, cum de altfel nici la munca. E vremea scaldatului. Am incalecat pe bicicleta si am strabatut in goana orasul cu gandul la cele cateva lungimi de bazin si plaja de la asfintitul soarelui. Am fost inspirat sa merg direct la strandul Letea pentru ca piscina de la Gepex au inchis-o deja. Daca am inteles bine, Bazinul Olimpic e in curatenie. Strandul Letea si baza sportiva sunt in administratia Primariei. Precis functionarea prelungita a strandului nu are nimic in comun cu arestarea prefectului Stavarache. Iar daca are, sa-l mai tina putin. Macar cat tine vremea buna pentru ca eu vrea sa inot!
Pe la ora 5 cand am ajuns eram aproape singur in strand. Cu exceptia unui nebun care facea lungime dupa lungime. Impresionant. Motivant. Apa era rece dar curata, in pofida nuantei verzui data de planctonul adunat pe fundun bazinului. Gepex-ul, Magura, Baratiul – fite. Letea – un strand al clasei muncitoare construit pe langa fosta fabrica de hartie Letea ce ar fi implinit peste 100 de ani de existenta (http://www.magazinistoric.ro/fabrica-de-hartie-letea-in-primul-razboi-mondial-3091/) si din care nu a mai ramas nimic. Cresc tufe pe locul instalatiilor care faceau hartie de bani.
Strandul nu mai beneficiaza de apa incalzita furnizata odata de fabrica. Probabil de aceea si-a cam pierdut si clientii. Mame cu copii, bunici cu nepoti si barbatii care prefera o balaceala intr-o apa calduta eu renuntat la cei 50 de metri-lungime de apa rece. De acest strand sunt legat. Aici am invatat sa inot in vara anului ’78. Tot aici aveam sa-mi primesc mai tarziu prima palma pentru a fi atat de nesimtit si a impinge fetele in bazin. Apoi nu le mai impingeam, le udam la patura cu apa carata de la ciusmea.
Astazi bazinul a fost doar al meu. Sper ca cei ce-l administreaza sa nu-l inchida tocmai acum cand se pare ca vara si-a intrat iar in drepturi. Cel putin pana la 15 septembrie voi alerga si voi inota in fiecare zi.

 

Strandul Letea Bacau

 

Strandul Letea din Bacau

