Am adus un gând din târg

Septembrie 28, 2014

La inceput a fost cuvantul. Probabil aici e hiba, ca abia pe urma a venit judecata. Asa ca, vorba la judecata de apoi si-a avut si ea, rostul.

La rusi in targ printre şmelţuri se vand si carti: Gandirea si Miscarea – Henri Bergson 6 Ron, Istoria unei Secunde – Adrian Paunescu tot 6 Ron. Ambele in conditii bune. Soarele le-a aerisit si nu sunt nici ingalbenite. Le-am scos pe-amandoua in 10 Ron. Not bad!

Asta-i necitita, imi spune vanzatorul, un batran maruntel cu piele alba stravezie si ochi vii vazandu-ma ca incercam sa desprind doua pagini galbene ca ceara a unei carti al carei autor nu-l mai retin dar despre care tot el mi-a spus ca-i destul de cunoscut. A scris intre cele doua razboaie zice privindu-ma destul de mirat. L-o fi intrigat ignoranta mea sau inocenta cu care am facut cunoscut faptul ca nu cunosc autorul?

Scuzati-ma domnule ca m-am aflat in calea dumneavoastra si era sa ma dati jos!

De ce sa-mi fie jena? Ce-ar putea sa mi se intample. Cel mult primesc o replica la care nu am raspuns. Plec ochii si privesc in continuare ego-ul amestecat printre nimicurile intinse la vanzare.

(Ea încearcă să repare, singură, locul unde a cazut toporul.)

De ce sa te opresti din tot ce faci, de fiecare data, inainte de a simti un chin dulceag? Ti-e frica de ce ti s-ar putea intampla? E ca si cum ai baut intotdeauna mustul si nu ai aflat ce-i vinul.

Un tiganus striga: Costica, Costica ce faci?

Costica: Ma chinui sa traiesc.

Tziganusul: De ce, ti-e frica nu mori?

 

Lumea iese din biserca. Azi au invatat sa fie mai ingaduitori. Ce nu au inteles insa, e ca nu poti sa fi ingaduitor oriunde si oricum. Ca sa intelegi asta iti trebuie ceva gandire. Asa ca-i mai usor a fi ingaduitor mai tot timpul, mai cu oricine.

Cerul rade, doua haine de piele neagra urca leganat dambul.

 

Femeie batrana in targul de la rusi, Bacau

Duminica prin târg la rusi. Bacău

 

 

